South sudan news. Nyamilepedia

Media of South Sudan

South sudan news

Igad's Special Envoy for South Sudan Ismail Wais said the restrictions elapsed when on Saturday. Private local stations, some of them with foreign funding, broadcast alongside the state-run national network. Poor transportation infrastructure and entrenched poverty in the country inhibit both the circulation of newspapers, particularly in states located far from the capital of , and the ability of media outlets to maintain regular coverage of the entire country. Some other newly created online media outlets includes , , , and. Al-Maseer newspaper was the first Arabic language newspaper to be published in South Sudan and was launched in February 2011. Mr Mburu collapsed and died at his residence in South Sudan's capital, Juba, on Sunday night, the Ministry of Foreign Affairs told the Daily Nation newspaper.

Next

www.memo.fr

South sudan news

But hey, lets call a spade a spade. The beliefs we hold in our hearts influence the nature of the decisions we make as well as the trust we have in convincing the others to accept our judgments. This newspaper was aimed at South Sudanese returning from Khartoum and proved to be very popular with the Arabic speaking South Sudanese. Security is expected to be stepped up even more on Saturday when regional heads of state arrive for the ceremony. However, journalists including the editors of both and have alleged harassment, abuse, and de facto censorship at the hands of the as recently as in the months leading up to independence, and the government has been known to confiscate newspapers and threaten radio stations with closure.

Next

Media of South Sudan

South sudan news

Most of the editorial staff then came together to launch a new Arabic language daily, Al-Maugif, with its first issue hitting the stands on Saturday 14 June 2014. Independence did not bring conflict in South Sudan to an end. Investigators found access to humanitarian aid and other basic services was intentionally blocked, leaving more than half the population in acute need of food. However, a spokesperson for President Salva Kiir denied the claim, adding that Mr Machar should hold the public meetings with the president as a show of unity. It is home to over 60 different major ethnic groups, and the majority of its people follow traditional religions. Mr Kiir said the key issues which have not been resolved, such as how he and Mr Machar would share the power and how opposing forces will be unified, are set to be addressed and finalised in the coming days.

Next

Hot in Juba

South sudan news

Just two years later, however, the country was engulfed by civil war when Mr Kiir sacked his entire cabinet and accused Vice-President Riek Machar of instigating a failed coup. A report, published in the world-grain website points out that South Sudan is one of the countries in the East Africa region, lacking port services. It is the only functioning television station in the country. Retrieved 2015-10-16 — via 2015-09-16. February 16 In October 2015, President Salva Kiir issued a decree, expanding the original ten states to 28. South Sudan was ranked 124th in the in 2013, falling by twelve places since 2012.

Next

Hot in Juba

South sudan news

. There are expectations the deal will bring an end to South Sudan's devastating six-year civil war, which has killed some 400,000 people. Tensions boil over into fighting that lasts until 1972, when the south is promised a degree of self-government. Amnesty International and Human Rights Watch. Your Excellency may want to know that Collo Community Council is. The Sudan Mirror is another bi-weekly newspaper that is produced and printed in Nairobi.

Next

www.memo.fr

South sudan news

Several South Sudanese-led news organisations cover South Sudan from abroad. A peace deal was reached in June 2012 that helped resume South Sudan's oil exports and created a 10km demilitarized zone along the border. Radio is the most popular medium. All warring parties were meant to have jointly trained and unified their forces but this has not happened. The report comes as aid groups operating in the northern part of the country witnessed an increase in the death of people, especially children. South Sudan has two printing presses capable of printing newspapers, one is owned by the government and the other is owned by the daily newspaper The Citizen. Archived from on 29 July 2011.

Next